Cum e in 4

Ma trezesc in fiecare dimineata in jurul orei 6.30-7.00. Nu-mi pun ceasul sa sune pentru ca el e cel care-mi da trezirea, la fel cum se intampla si in timpul noptii de cateva ori, atunci cand vrea sa manance sau sa ma simta aproape. Imi fac cafeaua si-o savurez langa el in timp ce ne uitam pe cate-o carticica sau redescoperim jucariile daca a avut Dragos timp sa le aranjeze in cutii in seara dinainte, atunci cand eu il culc. Dupa ora opt nicio zi nu mai seamana cu alta. Spal rufe si vase, gatesc, fac ordine si curatenie in casa, o duc si o aduc pe Sofia de la cursuri, ma joc cu copiii, merg la cumparaturi, la film, sa ma vad cu cate-o prietena, la studio sa termin proiectele pe care le-am inceput, onorez invitatii la diverse conferinte sau proiecte la care sunt invitata si care imi plac, il insotesc (impreuna cu copiii) pe sotul meu la filmari, il spal pe K si-l pregatesc de somn, citesc cu Sofia sau doar o tin in brate si vorbim pana adoarme si ea, beau un sfert de pahar de vin cu sotul meu si povestim “de-ale noastre” in liniste si dupa ce toate luminile s-au stins, adorm. Desigur, asta e partea romantica a lucrurilor. Pe de alta parte, dimineata, cand se apropie momentul ca Dragos sa plece la filmare incep sa simt tensiune si exact inainte de a iesi el pe usa imi vine sa ma agat de piciorul lui si sa urlu exact cum face un copil care e in primele zile la gradinita si mami urmeaza sa plece. Cand ajunge acasa astept cateva minute, il las  sa se spele pe maini si i-l pun pe Kadri in brate. Atunci ma apuc sa fac ce n-am apucat in timpul zilei, sunt pe repede inainte, de cele mai multe ori obosesc inainte de a termina tot si decid ca, oricum, e si maine o zi. De multe ori simt ca ma lasa nervii si atunci incep sa fac exercitii de respiratie, din acelea de care inveti pentru a te ajuta la nastere (daca tot n-am nascut natural macar sa-mi foloseasca la ceva). Uneori ajuta. 🙂 Cand nu ajuta incerc sa-mi gasesc ceva frumos la care sa ma gandesc. Daca nu ajuta nici asta si nervii se tin scai de mine, ies din casa si imi fac de lucru, tot cu copiii, prin curte. Uneori sarim in trambulina, alteori ne dam in leagan, dar, de cele mai multe ori ne plimbam cu trotineta. Cand nu functioneaza nici asta, ma impac cu ideea si gata, am nervi. :)) Nu-s genul care tranteste, sunt genul care plange. Asa ca ma duc la baie, trag o portie de plans si…siiiii…sunt ca noua!

Viata cu doi copii e … ca n-ai timp sa te plictisesti. Si-mi place. Ma gandesc serios la al treilea. 🙂 Exact in momentul asta Sofia mi-a pus o pereche de pantaloni de pijama in cap, ca sa ma asortez cu ei in timp ce se alearga in jurul meu. Ma concentrez cu greu la ce scriu aici asa ca termin textul acum …

Let’s get the party started!

Dana

…………………………………………………………………………………………………………………..

Bai, e greu cu un copil, cu doi e al naibii de greu!
Ne doream de cativa ani inca un frate sau  o sora pentru Sofia, dar fie nu aveam curaj, fie Danei ii era prea teama, fie nu a ramas insarcinata, fie a pierdut sarcina(nu neaparat in ordinea asta). In octombrie 2014 am aflat ca Dana e insarcinata si am primit confirmarea ca Sofia isi doreste cu adevarat un frate sau o sora. Cand i-am vazut reactia, am scos repede telefonul si am filmat si mi se umple sufletul de bucurie cand revad acea filmare.

Ok, deci cum e cu doi copii, unul de 10 ani, altul de un an? Iata mai jos cateva ganduri:

-Toaleta este locul cel mai linistit si ordonat din casa si ne privim cu invidie unul pe altul cand plecam la wc.
-Daca nu ai masina de spalat vase, trebuie sa cumperi!
-Singurul timp pe care il am pentru citit este de la 22.00(aprox) cand adorm ambii copii si pana la 0.00 fix. Incerc sa nu depasesc ora asta, deoarece Kadri ne da desteptarea in jur de 6.30-7.00 si, de accea, verific ceasul  mereu in timpul lecturii si 23.58 ma gandesc- “Ha, mai am 2 min”!
-Ma bucur ca nu alaptez, in felul asta nu ma trezesc de fiecare data cand se trezeste Dana in timpul noptii. La Sofia, pe care nu a alaptat-o prea mult, ne trezeam pe rand noaptea.
-Sexul este altfel. Nu intru în detalii, dar daca vrei să experimentezi cum e să faci sex diferit si totuși să nu iti înseli sotia/sotul, fa al doilea copil(ma gandesc cu mare curiozitate la cum e sexul cand ai 5 copii:)
-Nu te plictisesti. Niciodata
-Nu e liniste. Niciodata

-Te dor toate. Capul de nesomn, spatele de la caratul copiilor, muschii de la lipsa de sport(nu ai timp), mainile de la aruncatul copiilor in sus.
-Inveti să te controlezi mult mai bine, dar cand iti pierzi controlul e mai rau.
-Daca erai un tip punctual,  pregateste-te sa se schimbe asta, este aproape imposibil sa mai ajungi la timp undeva. Oriunde.
-Nu imi amintesc ce faceam inainte sa am copii.

– Inveti multitaskingul. Adica in timp ce unui copil ii dai sa bea lapte, celuilat ii repari o jucarie sau ii explici un exercitiu la matematica. Asta in timp ce te imbraci ca sa nu intarzii prea mult la filmare

-Te simti mai legat de sotie, deoarece provocarile sunt mai mari si depinzi mult mai mult de ea:)
-Vacantele sunt o aventura(de fapt, totul e o aventura)
-Esti mult mai relaxat decat la primul copil(la prima baie a lui Kadri am constatat ca nu avem nici prosopul pregatit, in timp ce la Sofia era farmacie in camera de îmbaiat)

-Esti mandru de ei. De cum mananca, de cum merg cu bicicleta, de cum sunt tunsi, de cum privesc, de cum fac caca, de cam dorm, de cum… orice. Cel putin o data pe saptamana iti vine sa te dai cu capul de pereti de nervi, de oboseala, de frustrare. In restul timpului esti fericit.

Dragos

…………………………………………………………………………………………………………………..

54 thoughts on “Cum e in 4

  1. Cred ca majoritatea ne regasim in vorbele si situatiile voastre. Eu,mai putin partea cu al treilea 😀 ,sunt 100% in poveste. Frumoasa,dar a naibii de aventuroasa

    Like

Leave a Reply

